marți, 28 iulie 2009

vald perianu si marius burhan

4 comentarii:

  1. Stimata Doamna,
    tin neaparat sa fac un comentariu la aceasta emisiune in care ii aveti invitati pe cei doi artisti mentionati mai sus. Trebuie sa mentionez ca nu cunosc emisiunile dumneavoastra, nu am vazut si altele...asadar ma voi referi strict la cea pe care ati postat-o aici.
    Sunt foarte dezamagit intrucat pare ca ati avut niste parteneri de dialog complet nepregatiti pentru a se exprima. Nu am inteles nimic din ceea ce d-nul Marius Burhan (cred ca el este cel cu pletele curgand) a incercat sa spuna, si ca sa fiu sincer...cred ca nici dumnealui nu stie ce a vrut sa spuna. Cred ca ii place sa se auda vorbind, este total necoerent, probabil usor frustrat, altfel nu imi explic nevoia de a contrazice fara a fi de fapt in opozitie. A incercat sa spuna lucruri care nu au nici o motivatie, nu stie nici un pic de istorie si mai ales teorie a artei, dar se ascunde in spatele "criticilor" care ar trebui sa vorbeasca in locul dumnealui. Sa-mi fie iertat, artistul este artist pentru un intreg univers care il defineste, nu numai pentru ca picteaza, artistul trebuie sa citeasca, artistul trebuie sa se informeze, sa studieze, si sa stie sa se explice pe el intr-o lume total neinteresata de fenomenul numit "cultura" Intreaga istorie a artei ne-a demonstrat ca artistul este o enciclopedie vie (de cunostinte de toate felurile dar si de emotii si trairi)si asta ramane valabil chiar si in contemporaneitate. Asadar in locul dumneavoastra, nu as mai fi insistat cu intrebari care nu aveau cum sa-si gaseasca raspuns in gura acestui personaj...pentru ca dumnealui nu face distinctia nici macar intre modernism, postmodernism si contemporaneitate.
    Cel mai trist este ca acest artist se crede elevat si interesant, pistoneaza pe asa-zisa calitate a sa de "deschizator" de drumuri, el este "altfel", e impotriva traditiei, impotriva cuvintelor, impotriva tuturor, desi (intre noi fie vorba) opereaza cu elemente ce tin de traditional 100%. Ceea ce am vazut ca face (si m-am mai documentat putin inainte de a posta acest comentariu...) nu este cu nimic iesit din comun, este cat se poate de la locul lui si s-a tot facut in acest domeniu! Asadar, sa-mi fie iertat...nu cred ca publicul are nevoie de asemenea creaturi, sa iasa in fata si sa vorbeasca. Dumneavoastra aveti misiunea de educa privitorul, de a promova valori, de a "propovadui" cultura...pentru ca aveti cel mai la indemana instrument - televiziunea!!!
    In ceea ce priveste a doua prezenta, poate acest domn (Vlad Perianu) ar fi avut mai multe de spus,daca ar fi avut loc... Astfel si el intra in aceeasi oala atata timp cat nu se face inteles. Sa auzi acele aberatii fara noima ca se rostesc in urechea ta si sa nu iei atitudine (desi nu gandesti la fel!)mi se pare un gest de indiferenta foarte dureros pentru breasla din care faci parte!
    Am sa ma opresc aici, imi cer scuze ca nu am un comentariu pozitiv la aceast dialog, dar m-au zgariat rau urechile, mi s-a cutremurat toata fiinta in incercarea de a intelege firul explicatiilor puerile si adolescentine ale acestui artist! Va doresc mult succes si la cat mai multi invitati de valoare!
    dumitrescu

    RăspundețiȘtergere
  2. din pacate aveti perfecta dreptatate in tot ceea ce ati zis si va multumesc
    intr-adevar
    e o emisiune proapsta
    dar am adus in fata un asa tanar ca s avedem cum gandesc si cum sunt oamneii care sustin ca sunt cieneva dar in realitate nu sunt capabili de prea multe pentur ca sunt lipsiti de cultura
    baiatul acesta intra la asa nu
    multumesc
    victorita

    RăspundețiȘtergere
  3. buna-ziua,
    am ascultat intreaga inregistrare si am citit si comentariul de mai sus al lui "ioan"... domnul Burhan mi-a fost profesor in liceu si este cel care m-a facut sa am mai multa incredere in mine, si in domeniul pe care mi l-am ales, tot arta. nu mi se pare frumos sa fie judecat, la fel si colegul sau Vlad Perianu.
    Arta nu este un domeniu fix, precum matematica, fizica, biologia ca sa poata fi inteles in urma unor definitii, teorii... oamenii care sunt la inceput de drum si incearca sa ii ajunga pe marii artisti din urma ar trebui sa fie recunoscuti pt asta, iar cei care sunt deja artisti nu trebuie sa fie judecati, comentati de oameni care nu se pricep, de oameni care vizioneaza o astefel de emisiune.
    Imi pare rau ca oamenii judeca de foarte mult eori din punct de vedere subiectiv si ajung sa le atribuie celorlalti jigniri"frustrat" "necunoscator de cultura".
    Fiecare este liber sa faca ceea ce vrea, iar artistul este cel mai liber din punctul asta de vedere. trece de barierele societatii, de gandirea colectiva, si merge in atelierul sau si sta in fata chevaletului si creeaza. Daca cineva nu intelege ceea ce creeaza artistul, fie pictor, sculptor, acel cineva trebuie sa intrebe si sa documenteze asupra a ceea ce nu a inteles. Din punctul meu de vedere, fiecare persoana se poate regasi in pictura sau sculptura cuiva prin emotia care o simte o persoana privind, atingand lucrarea artistului.
    * http://petedeculoare.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Stimata doamna Victorita,
    Nu am avut intentia de a sublinia calitatea emisiunii dumneavoastra prin ceea ce este ea,asa cum am mai scris nu o cunosc in isoria devenirii sale. M-am referit doar la aceasta editie.

    Stimata Locciolla,
    comentariul dumneavoastra ma intristeaza si mai tare, afland pe aceasta cale ca acest "neinteles" are si titlul de pedagog de arta... As aduce invinuiri fara sfarsit Ministerului responsabil, dar ma limitez doar la simpla observatie, binecunoscuta fiind logica evenimentelor in aceasta zona precum si competitivitatea testarii profesorilor!
    Tin sa va amintesc ca prezenta pe micul ecran este supusa judecatii prin natura ei, televiziunea este deschisa pentru toata lumea iar daca ceea ce vedem nu "procesam" ne numim prosti sau... si mai rau, indiferenti! Atata timp cat ni se ofera o situatie, trebuie sa o analizam si sa extragem ceea ce este bun si eventual sa delimitam si chiar sa indepartam ceea ce altereaza.
    In ceea ce priveste logica motivatiei dumneavoastra nu inteleg de ce faptul ca v-a fost profesor nu imi da mie - privitorul - dreptul de a rumega ceea ce iese din gura acestuia! Poate ma lamuriti in acest sens! Inteleg ca v-a dat incredere in dumneavoastra si v-a insuflat dragostea fata de arta. Acest lucru nu are legatura cu calitatea sa de artist, imi cer scuze ca subliniez pentru a nu stiu cata oara acest aspect.
    Constat, de asemenea cu tristete, ca sunteti foarte indarjita in a explica ce este arta, un domeniu care nu are delimitari. Conform teoriei dumneavoastra oricine poate fi artist, nu mai putem stabili cine este si cine nu... dar tot dumneavoastra imi amintiti doua categorii: artisti si artisti in devenire. Va rog insistent sa-mi trasati si mie de unde pana unde un practician este artist in devenire si care este limita de la care se numeste artist... Sau poate asta v-ar determina sa stabiliti reguli, sa emiteti judecati?!
    De asemenea, aduceti in discutie aspectul subiectivismului de interpretare... Sunt complet naucit de haosul modului dumneavoastra de gandire, de aceasta data incercati sa faceti apel la obiectivitate pe care din pacate nu mai intelege nimeni de unde sa o apuce.
    Ma aruncati pe mine si pe tot privitorul in oala "neinitiatului in arta" fara sa-mi demonstrati ca ceea ce am afirmat este gresit! Nu consider necesar sa imi dezvalui scolile absolvite, dar va informez ca nu sunt strain de acest fenomen si imi rezerv atitudinea anonima atata timp cat imprejurarea nu ma obliga la opusul ei.
    Intr-o singura privinta suntem de acord amandoi, aceea ca fiecare este liber sa faca ce vrea, as completa eu... in masura in care nu afecteaza conduita celui de langa de el. Asadar oricine poate fi artist, dar sa faca asta la el acasa! In momentul in care apare pe simeze sau, si mai grav... la televizor, devine responsabil in fata actiunilor sale si automat accepta si critica! Asa cum am mai scris, a fi artist este o "povara" greu de dus, este o misiune dificila pe care daca un autor nu este capabil sa o indeplineasca prin tot ce inseamna ea, atunci cel mai firesc si demn ar fi sa stea in atelierul dumnealui cu muza pe umar si sa-si contemple in intimitate realizarile! Fara aparitii publice si fara pretentii de propovaduitor atunci cand bagajul de cunostinte nu te ajuta!
    Cu tot respectul,
    imi sustin in continuare punctul de vedere.

    RăspundețiȘtergere